dla-aktywnych

iMattress dla aktywnych

Należysz do osób aktywnych fizycznie? Uprawiasz sport?

To doskonale. Materace iMattress, szczególnie z linii Sport, zostały stworzone z myślą o tych, którzy chcą przekraczać granice swoich możliwości.

W procesie budowania formy sportowej olbrzymie znaczenie mają bowiem nie tylko treningi i odpowiednia dieta, ale przede wszystkim – sen.Osoby aktywny fizycznie, a szczególnie wyczynowi sportowcy różnią się od przeciętnego, na ogół mało aktywnego człowieka. Ich ciało ma inne wymagania fizyczne, również podczas snu. Dla takich osób stworzyliśmy materac iMattress w wersji Sport. Konstrukcja materaców iMattress umożliwia skuteczniejszą i szybszą regenerację organizmu podczas snu.

To oznacza, że nawet jeżeli śpisz krócej, wstaniesz wypoczęty i pełny życia, a Twoje mięśnie i stawy będą gotowe do kolejnego, jeszcze większego wysiłku.

Przejdź do produktów

Jakie czynniki najbardziej wpływają na regenerację organizmu podczas snu?

  • Długość snu (czas przeznaczony na sen w ciągu nocy + dzienne drzemki)
  • Jakość snu (zaburzenia snu, na które mają wpływ m.in. czynniki środowiskowe)
  • Fazy snu (dobowy czas snu)

Wydłużenie czasu trwania snu wyzwanie dosyć trudne, szczególnie dla osób mocno aktywnych i zapracowanych – doba musiałby trwać dłużej niż 24 godziny…, ale z poprawą jakości snu można poradzić sobie stosunkowo łatwo. Chcesz osiągać lepsze wyniki sportowe? Zacznij od tego, co jest najprostsze – zainwestuj w odpowiedni materac, który zadba o jakość Twojego snu.

dla-aktywnych-1

Jednymi z najważniejszych elementów w treningu są: odpoczynek i regeneracja.

To właśnie podczas snu organizm odpoczywa i regeneruje się najbardziej.

Jakość snu przekłada się więc na efektywność treningów,
a efektywność treningów ma wpływ na osiągnięcia sportowe.

dla-aktywnych-2

Wypoczynek a sen

Wypoczynek na Materacach iMattress

ma wpływ na czas trwania poszczególnych faz snu: fazy REM (sen płytki) i fazy NREM (sen głęboki):

  • w fazie płytkiej snu czas przygotowania organizmu do przejścia w fazę głęboką skraca się,
  • czas trwania fazy głębokiej snu wydłuża się,

co najprościej rzecz ujmując, ma pozytywny wpływ na jakość snu, a tym samym – regenerację organizmu. W fazie głębokiej snu intensywniej wydziela się hormon wzrostu – somatotropina, który jest odpowiedzialny m.in. za:

  • regenerację uszkodzonych tkanek,
  • przyrost masy mięśniowej,
  • spalanie tkanki tłuszczowej,

czyli to, co dla sportowca jest szczególnie ważne.

Na materacu nieodpowiednim dla Twojego ciała wyśpisz się gorzej. Możesz budzić się z powodu niewygodnego ułożenia ciała, a nawet na skutek bólu pleców i kręgosłupa.

Jakość snu będzie gorsza, zatem Twój organizm nie będzie w stanie dobrze się zregenerować, co dla osób uprawiających regularnie wysiłek fizyczny lub sport wyczynowy ma olbrzymie znaczenie. Taki stan zagraża bowiem odbudowie tkanek, które podczas dużego wysiłku fizycznego poddawane są większym obciążeniom. W efekcie efektywność i wydolność organizmu spada, podobnie jak wyniki w sporcie… Nie pozwól na to.

dla-aktywnych-3

Wiesz, ile śpią zawodowi sportowcy ?

dla-aktywnych-4